主要業績 |
論文
- Nahatame, S. (2020). Revisiting second language readers’ memory for narrative texts: The role of causal and semantic text relations. Reading Psychology, 41, 753-777.
- 名畑目真吾・木村雪乃. (2020). 「年少英語学習者向け読み物教材の言語的特徴と難易度:英文解析プログラムによる多面的な分析に基づいて」. 小学校英語教育学会誌(JES Journal), 20, 226-241.
- Nahatame, S. (2018). Comprehension and processing of paired sentences in second language reading: A comparison of causal and semantic relatedness. Modern Language Journal, 102, 392-415.
- Nahatame, S. (2017). Standards of coherence in second language reading: Sentence connectivity and reading proficiency. Reading in a Foreign Language, 29, 86–112.
- Nahatame, S. (2015). Revision of predictive inferences and Japanese EFL learners’ text comprehension processes: A study of eye movements during reading. Annual Review of English Language Education in Japan, 26, 45-60.
- Nahatame, S. (2014). Strategic processing and predictive inference generation in L2 reading. Reading in a Foreign Language, 26, 54–77.
著書
- 名畑目真吾 (2018). 「第11章 指導計画の作成と指導の留意点」. 吉田武男(監修)・ 卯城祐司 (編著). 『初等外国語教育(MINERVAはじめて学ぶ教科教育)』(pp. 133-144). 東京:ミネルヴァ書房.
- 名畑目真吾 (2012). 「質問や選択肢のない問題:空所補充問題が測定するもの」. 卯城祐司 (編著). 『英語リーディングテストの考え方と作り方』(pp. 53-58). 東京:研究社
|